20 Kasım 2012 Salı

Zombi Kıyameti: Başlangıç

Her insanın dünyanın sonu hakkında teorik inançları var. Kimisi tıpkı John Martin'in Dünyanın Sonu tablosunda betimlediği gibi depremdi, göktaşıydı, doğal felaketlerin  gazabından, kimisi açlıktan/susuzluktan kimisi de uçan spagetti canarından korkuyor. Benim en büyük teorim hepimizin birbimizi yiyeceği üstüne. Gün geçtikçe de insanların birbirine olan tahammülsüzlüğü ve kavgacı tavrı artıyor; öyle ki ben ekmek alırken sıra kavgasında yumruklaşan gördüm. Hani derler ya "didişe didişe birbirlerini yediler", aynen öyle işte bildiğin kavga dövüş derken birbirimizi yiyeceğiz olacak bitecek. Bu teorimi destekler nitelikte birkaç yaşayan ölülerin gazabı filmi/dizisi çekildi, yalnız olmadığımı bilmek güzel. Şimdi bu yazıyı yazmamın nedeni de olur da birgün hakkaten başımıza böyle bir iş gelir, ne yapıcaz ne edicez o konuda ağız birliği yapmak. Tabi burada bir tek benim ağzım var fakat sizlerin de görüşlerinizi bekliyorum. Paylaşmadan da edemem emin olunuz. Eğer siz de en azından olur mu olur diyorsanız, ben insanlık adına görevimi yaptım buyrunuz okuyunuz.





Walking Dead isimli diziye başladığım zamanlar, yaklaşık 6 ay önce,. 2. sezonun sonuna 3. günde geldim. Acayip sardı! Saran ve ciddi ciddi taktir ettiğim ise zombilerinin mükemmele yaklaşan inandırıcılıkları. Benim varsayımım şu ki zombi davranışları ve morfolojisi üstüne ana karakterlerin üzerine çalıştıklarından fazla çalışmışlar. Aslına bakarsanız, mini dizi olarak başladığını düşünürsek, karakterlerden çok zombilerin ilgi çekeceğini tahmin de etmişler zaten. Sonra yoğun ilgiyle karşılaşınca da 2. sezonunu, 13 bölümde olsa, tamamladılar. 3. sezonu da başlamış bulunuyor. Belirtmeliyim ki ciddi de bir kitlesi var. Şimdi haliyle karakterlerin de üzerine eğilmeye başladılar. 1. sezonu zombiler + insancıklar, 2. sezonu zombiler + korkudan vahşileşmeye başlayan insanlar olarak adlandırılabilir. 2. sezonun sonuna doğru insanlığımız nerde, olmadı ama böyle mesajı verilmeye başlandı fakat ben inanıyorum ki kimse insanlık minsanlık takmaz bu durumda. Nereye varacaktım unuttum tamamen, konuyu dalladım budakladım derken geldi! Şimdiye kadar izlediğim en başarılı zombiler bu diziden çıktı. Çocuğundan, yaşlısına tüm zombiler 1 km yakınımda olsa korkudan bayılacağım cinsten. Amannn korkağa bak demeyin, önce şuna bir göz gezdirin derim. 
Efenim aslında yazımın mantalitesi sizi böyle hoş paylaşımlarla diken diken etmek değil. Fakat gelin görün ki bir yanda da o günler yakında demek gibisinden mesaj kaygılarım da var. Bilemiyorum kaçınız takip ediyor fakat geçen aylarda geneli ABD'de olmak üzere birkaç vaka-i yamyam çıktı ortaya. Aralarında öylesine karşılaştığı birini kurban seçenler olduğu gibi kendi öz evladını şaşkın bakışlar arasında kovalayanı da çıktı. Biraz +18'lik vakalar olduğundan burda paylaşmaktan yana değilim aslında ama meraklılar için link vermemin sakıncası da yoktur herhalde. Baştan da uyaralım efendim, oldukça fena haberlerdir kendileri.  1. 2. 3. 4..





Adam yiyen ölü olayı filmleri içerisinde izlemediğim yok gibi gibi. Tamam! Doğumumdan önce yapılmış olanları izleyemediğimi itiraf ettikten sonra, sizlerin de dağarcığınızı geliştirmenize yardımcı olmak amacıyla, izlenecekler listesi yaptım. Eminim ki her türlüsünü izledimciler de listemi onaylayacaklardır. Başlamadan belirteyim ki liste için sıralama alfabetiktir, birini diğerinden ayıramadım. Ben Efsaneyim filminde ölüler kısmı olmasa da insan yemek üzere başkalaşım geçirmiş insanların olması yetiyor efendim. Aslına bakarsanız ağzından salyalar ve kanlar akarak bir insanın peşinden koşan diğer insanın, ölü mü yaşıyor mu olduğuyla ilgilenecek kimse tanımıyorum. 






Fimlerimizi de sıraladıktan sonra, üstüme düşen son görev de olur da dünyanın sonu böyle gelirse, bu durumdan paçayı nasıl kurtaracaksınız onu anlatmak, -emi? ile biten cümleler kurup bol bol tembihler etmek. Sonra sıcak ballı süt içirip, üstünüzü yanlardan bastıra bastıra yorganla örtmek. Bir gün tüm kadınların doğa ana tarafından bahşedilen anaçlığı bu denli iğrendirici boyuta ulaşırsa, az önce bahsettiklerimizin hepsinden daha  korkunç dünyanın sonu senaryosu olur sanıyorum. Kafamızı sağa sola "yoo yoo" der gibi sallayıp bu düşünceyi de uzaklaştırdık. Şu an üstüne düşünmemiz gereken adam yiyen ölü olayı var. Lütfen konsantre olalım....(10 dk sonra)...Denedim. Olmadı. Şöyle ki efendim, adam yiyen ölü olayından nasıl sağ kurtulunur olayını bir sonraki yazımıza erteleyelim. Yoo yooo, demeyiniz lütfen. Bu denli ciddi bir konu hakkında salim kafayla düşünmek, yazmak gerekir. Efendim, diyelim o gün geldi çattı. Adam yiyen ölüler sardı dört bir yanını, bastığın her yerde kol bacak duruyor, sen onları düşünmek istemesen de, onlar peşini hiç bırakmıyor. Beraber yürüdük biz bu yollarda. Ber...Evet diyelim ki oldu. Ve siz hazır değilsiniz yani buralara kadar gelip yazının ikinci bölümünü okumazsanız o gün ne mi yaparsınız? Sevgili Yiğit Özgür aklımın sınırlarını zorlasam kelimelerle anlatamayacağım kadar güzel anlatmış. Fazla söze gerek yok.




Yine beklerim biliyorsunuz. Hep beklerim....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder