29 Ocak 2013 Salı

Ispanya Macerası: Tapas Cenneti II - Orio

Yemek yemekten hoşlanmayan birini tanımıyorum. Dil üzerinde bulunan ortalama 9 bin papillanın da bunda büyük payı var sanıyorum. Sayıca üstünlük söz konusu.  Sağlık sorunlarını aklın bir kenarında tutaraktan, o papillaları da doyurmak şart anlayacağınız. Bunun için de biraz katkım olursa ne ala. O zaman ne duruyoruz. Efendim yeni bir bask barı ile karşınızdayım. Özet geçmek gerekirse, ülke İspanya ve de şehir Barcelona (tercihen). Tapas yani meze mekanlarıyla tam da buradayız. Söz konusu Bask Tapası yani Pinxos'lar olunca olay tamamen baget ekmek üzeri alternatiflere dönüyor. Basit gibi gelse de, deneyenin şimdi içinden ahh ahhladığını iyi biliyorum. Deneyeceğinizi umarak sıradaki durağımız Orio Euskal Taberna yani Orio Bask Barı.


Orio Euskal Taberna. Bask Barı Orio ve tapasları. Geçen yaz Barcelona'ya koşa koşa gitmemde payı büyüktür. Madrid ve Valencia'da da var olsa da gönül hep Barca'dan yana. Malum insan dört mevsim suyunu içtiğini sever. Neyse geçelim duygusallığı.Orio tapas çeşidiyle mideniz kadar gözünüzü de doyuracak cinsten. Üstelik itiraf etmeliyim ki tapaslarının görselliği de birçok tapas restaurantınınkinden çok daha özenli. O tapaslara erişmenin yolu ise kapıdan içeri adımınızı atmak, bu kadar basit. Eğer gündüz ara bir saatte giderseniz, öğün saatlerine oranla çok daha sakin olacaktır. Tapas dışında da masalarda oturup tadabileceğiniz çok lezzetli başlangıçlar, ana yemekler v.s. mevcut. Fakat konu tapastır. Tapasına mutlaka gidiniz.


Orio'daki tapaslar da deniz ürünleriyle dolu dolu. Çünkü Orio ilhamını Bask bölgesinin denizinden, ağlarından,  balıkçılarından almakta. Bunu gastronomik düzeyde de bizlere sunmakta. Fakat sevmeyenleri de mutlu edecek bir sürü lezzet mevcut. Peynirlisinden, sığır etine, ispanyol omletlisinden, biberlisine. Yine de siz siz olun deniz ürünlülerine şans verin. Nedendir derseniz, çocuğunu bizim çoğrafyamızda bulmakta zorlanacaksınız. Evet efendim buraya kadar anlaştıysak, olaya geçelim. Orio'ya girdiğinizde sizi mutlaka kapıda birileri karşılar, kaç kişisiniz, tapas mı yoksa ana yemek için mi geldiniz v.s. sorularını mutlaka duyarsınız. Nedeni gayet açık, size yer gösterebilmek adına. Tapas tercih edecekseniz sizi bar masası kısmına alacaklardır. Yüksek taburelerde, hemen yanınızda tanımadığınız birileriyle oturacaksınız demek bu da. 



Düşündüğünüz kadar aykırı bir ortam da değil çünkü genellikle herkes halinden memnun, yüzü güler şekilde teşrif ediyor Orio'ya. Yani biz hiç bir zaman rahatsız olmadık yanımızdakilerden. Hatta çoğunlukla herkes birbirinin tabağına bakıp, büfeden onlardan seçti ya da direk nasıl beğendiniz mi diye sual etti. Ortam güzel. Hiç çekinmeyiniz. Efendim masa kısmına gelip, içeceklerinizi söylediyseniz olaya girdiniz demektir. Şimdi yerinizden kalkınız, bir tabak kapınız ve barın camekanlarında sergilenen tapaslardan beğendiklerinizi kapınız. Orio'nun farklılığı şurda, ne aldın ettin kimse size karışmayacak. En son tabağınızda kalan kürdanlar sayılacak ve hesabınız önünüze gelecek. Tapas başı 2 euro ödeyeceksiniz, ben en son gittiğimde 1.8 euro'ydu. Fakat gün ortasında tadabileceğiniz en iyi tapaslar için fiyat oldukça iyi. Nasıldır tapasları derseniz.



















Üzerinde Express Society'nin markı olmayan tapas görsellerinin kaynağı foodspoting.com'dur. Nihayetinden size en iyisini sunmak daha mantıklı geldi. Benim genellikle tercih ettiğim tapaslar da aslında bunlardı. Gördüğünüz üzere de oldukça iştah açıcı görünüyorlar. Normal bir kişinin bunların 5-6 tanesiyle doyacağını düşünüyorum. Tabii size ve bütçenize kalmış seçeneğiniz. Bu arada girişte sağda mutlaka göreceğiniz Ostras de Arcachon yani Arcachon İstridyesi mevcut. Bu istridyelerin tanesi de tapaslarla aynı fiyattaydı. Şahsen ben tattım ve pek de bana göre değildi. Yine de sevenine ve meraklısına denemelerini tavsiye ederim.













Künye
Fiyat: Orta, Tapas başı 2 euro, Kişi başı ortalama yaklaşık 15 euro
Açık: Tüm günler,
Pazar - Perşembe: Sabah 10.00 -  Gece 00.30
Cuma - Cumartesi: Sabah 10.00 - Gece 01.00
Adres: c/ Ferran, 38/08002 Barcelona
Metro: Liceu
Telefon: +34 933179407
Linki: Orio Euskal Taberna's webpage

Express'ing
Yorum: Lezzetli ve özenli tapaslar tatmak isteyenler için birebir. Yoğun yemek saatlerinin dışında gitmenizi tavsiye ederim. Şarabınızı listeden seçebilirsiniz. 
Mutfak: Bask tapası üzerine kurulu, tapaslar çeşitli malzemelerden
Özel: Fotolardakilerini tercih edebilirsiniz. Bitirdikçe alırsanız sıcaklar soğumamış olur. Arada masalara sıcak servisi yapılır, isteyip istemediğiniz sorulur.
Atmosfer: Tapas bölümü rahat fakat biraz resmiyet katılmaya çalışılmış.


Yine sona geldik. Efendim umarım beğenmişsinizdir de oralara yolunuz düşer ise uğrayıp beni de hatırlarsınız. Hatırlamakla kalmayınız efendim, yorumlarınızı ve beğenilerinizi de bekliyorum. Facebook grubu sol sütunda, like kısmına tıklamanız yetecektır. Böylelikle size daha kolay ulaşırım.

Hep beklerim...Yine gelin...










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder