28 Ocak 2013 Pazartesi

Ispanya Macerası : Tapas Cenneti II - Txapela

Sabır erdemlerden insana en gereklisi. Sonunda kazandıklarımızı da hakettiğimiz birer ödül gibi düşünürsek, ohh mis. Bundan iyisi Şam'da Kayısı. Şam'ın kayısısı ne denli iyidir bilemiyorum ama Barca'nın tapasları bu sabra değer dostlarım. Yine de sizleri ihmal etmeyip, yazı dizimize devam edelim dedim. Ispanya Macerası: Tapas Cenneti I'de size vadettiğim gibi Tapas Mekanları'yla merakınıza yetiştim. Bu daha çok bir temenni havası taşıdı farkındayım. Merak edin efendim, gidip denerseniz neden olduğunu anlarsınız bir gün. Bu arada düşündüm taşındım, bir bir gitmekte karar kıldım. İlk tapas mekanımız hayırlı uğurlu ola!


Txapela (Çapela). Hatırlayacağınız üzere İspanya özerk bölgelerden oluşuyor. Txapela bunlardan birisi olan Bask bölgesinin tapaslarını sunuyor bize. Mekan ise Euskaltaberna yani Bask Barı olarak geçiyor. Txapela adı ise Bask bölgesinin oldukça ünlü berelerinden geliyor. Eğer buraya kadar ilginizi çekemediyse hemen konuya girelim, efendim bu mekanda tam 51 çeşit tapas sizi bekliyor. Bu tapaslara ise pintxos (pinçoz) diyorlar, Bask üsulü.  Oldukça da lezzetli tapasları. Sıcak ve soğuk tapas seçenekleri mevcut. Belirtmeden geçmeyeyim ki tapasları dilim baget ekmek üzerine çeşitli yiyeceklerin konulmasıyla sunuluyor. Lokmalık tapasların  fiyatları 2 euro civarında. 



Txapela'ya giderseniz oturduğunuz gibi ingilizce menüyü sorunuz derim. Sipariş etmek istediklerinizin yanlarındaki numaraları, masada önünüzde durmakta olan servis kağıdına kalemle işaretleyiniz. Görselde sizi nasıl bir servis kağıdının beklediğini görebilirsiniz. İşte bu kağıdın üstüne sipariş sırasında işaretlediklerinizi ve sayısını elinizle gösterip her türlü zahmetten kurtulunuz. Tabi ben sohbet severim diyenlerdenseniz, serbestsiniz sorunuz ediniz. Bana kalırsa nasıl olursa olsun sonunda, soğuk Estrella'nızın ya da bahtınıza San Miguel'de çıkabilir, yanına yakıştıracak bir şeyler mutlaka bulursunuz. Denemek isteyenler için Bask bölgesinin elma şarabı da mevcut Sidra adıyla ya da meyve şarabı Sangria. O da değil derseniz yine Bask Bölgesinin hafif köpüklü, baya baya buruk ve düşük alkollü Txacoli şarabını içmeye de yönlendirebilirim. Farklılık iyidir derler. Yine de siz bilirsiniz tabii.















Her gidişimde mutlaka yediğim birkaç Txapela tapasının görselini sizle paylaşayım dedim. Fakat gördüğünüz üzere deniz ürünleri severler kümesine dahilim bendeniz. Numaralarını bulmak da size kalsın efendim. Bu arada dışarıdaki ya da içerideki masaları seçebileceğiniz gibi, mekanın tam ortasında yer alan barın kenarlarına da oturabilirsiniz. Bar kenarında oturursanız eğer içkinizi yudumlarken hemen önünüzdeki camlı bölmelerde sergilenen tapaslardan rica edip, bitirdikçe tekrar isteyebilirsiniz. Aslına bakarsanız tapas olayının aslı budur. Masa kültürü yerine barda oturup, dostlarınızla sohbet ederken birşeyler içer ve birkaç tapas atıştırırsınız. Fakat sizlerin yorgunluğunuzu atmak ve daha iyi konsantre olmak adına masalardan birini tercih edeceğinizi tahmin ediyorum. Gönlünüzün dilediği gibi olsun. Tabii bunların mümkün olması için Barcelona'ya gitmeniz gerekli. Gittiğinizde de La Rambla'dan bıktığınızda, Barcelona'nın Şanzelize'si Passeig de Gràcia'yı gezerken 8 ya da 58 no'ya da uğrayıveriniz derim.





Künye
Fiyat: Orta, Tapas başı 2 euro civarı, Kişi başı ortalama yaklaşık 15 euro
Açık: Tüm günler,
Pazartesi - Perşembe: Sabah 7.45 -  Gece 01.30
Cuma: 7.45 - 02.00
Cumartesi: 8.30 - 02.00
Sun: 9.30 - 01.00
Adres: Passeig de Gràcia 8-10 , Passeig de Gràcia 58
Metro: Catalunya, Passeig de Gràcia
Telefon: +34 93 412 02 89 (number 8-10), +34 93 487 22 79 (number 58)
Linki: Txapela's webpage

Express'ing
Yorum: Tapas tatmak isteyenler için birebir. Kalabalık olabiliyor. Sırada beklemeniz gerekebilir. Yoğun yemek saatlerinin dışında gitmenizi tavsiye ederim.
Mutfak:  Yoğunlukla deniz ürünleriyla yapılmakla birlikte Bask tapası üzerine kurulu
Özel: 2,3,7, 12, 14, 29, 49
Atmosfer: Serbest-Rahat

Umarım herşey hayal ettiğiniz gibi gitmiştir. Efendim bir bir tapas mekanlarını eklemeye devam edeceğim. Umarım bir gün yolunuz düşer, sizler de denersiniz. Denedikten sonra katkılarınızı da sunarsanız tabii sevinirim.

Her zamanki gibi yine beklerim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder